Leverantörshantering i ett system
Vi hjälper dig att följa upp dina leverantörer i ett skräddarsytt ERP system. Du behöver inte logga in på olika system eller skicka flera e-postmeddelanden till och från för att följa upp beställningar och leveranser. Vi har lösningar som möjliggör att få all information om dina försändelser direkt i ditt företags bokningssystem.
Vi har utvecklat ett supply monitor-system, en uppföljning av leverantörshantering för att göra det enklare för dig att följa upp dina leverantörer.
Uppföljning av leverantörshantering fungerar så här
- Registrera din beställning i ditt system
- Bokningen går sedan via vår VMF och skickas direkt till ditt leverantörssystem
- Ändringar/rörelser i ordern uppdateras automatiskt i ditt ERP system
- Du har full kontroll
När dina varor skannas på din leverantörs lager ser du det i ditt ERP-system. Du ser då att sändningen är på väg. Systemintegrationen kommer att ske efter dina behov och önskemål.
Fördelar med uppföljning av leverantörshantering
- Synlighet och förutsägbarhet
- Mindre manuellt och tidskrävande arbete med beställningar och uppföljningar
- Endast en integration med VMF – vilket integreras igen med dina leverantörer
- Hanterar kartläggning och standarder för EDI
- Lätt att ge information till dina kunder om faktisk leveranstid
- Om din leverantör inte har möjlighet att skicka EDI-filer kan ColliCare eller din leverantör, registrera uppgifter åt dig
- Aviseringsmail / SMS om varans position under resans gång från bokning till butikshyllor kommer att vara möjlig
- Elektronisk datainsamling från leverantörer, vid terminaler och andra skanningspunkter
- Möjlighet att mäta leveranstid/KPI per leverantör
- Rapporter per leverantör
- Gedigen dokumentation för användning till förbättring gentemot leverantörer